Tarragona presenta el projecte d’autobusos urbans d’hidrogen al Fòrum del Corredor de l’Ebre

El Corredor s’ha posat com a objectiu assolir una capacitat de producció de 400 MW el 2025 (que requereix 1,5 GW de producció renovable): 1,5 MW per al 2030 (6,5 GW de producció renovable).

El projecte d’hidrogen als autobusos municipals de Tarragona va ser un dels 43 projectes participants al Fòrum del Corredor de l’Hidrogen de l’Ebre, que es va celebrar a la Ciutat Agroalimentària de Tudela (CAT).

El projecte d’hidrogen als autobusos municipals de Tarragona va ser un dels 43 projectes participants al Fòrum del Corredor de l’Hidrogen de l’Ebre, que es va celebrar aquest cap de setmana a la Ciutat Agroalimentària de Tudela (CAT).

A l’acte van assistir la presidenta de Navarra, María Chivite; el conseller de Desenvolupament Econòmic i Empresarial, Mikel Irujo; el director de l’Ens Basc de l’Energia, Iñigo Ansola; el director general d’Indústria i Pimes del Govern d’Aragó, Javier Navarro; i el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent; així com representants d’altres empreses i consorcis. A la jornada es van presentar iniciatives provinents de Catalunya, Navarra, Catalunya i el País Basc.

Els 43 projectes representen tota la cadena de valor de l’hidrogen verd. El Corredor de l’Hidrogen Verd de l’Ebre s’ha posat com a objectiu assolir una capacitat de producció de 400 MW el 2025 (que requereix 1,5 GW de producció renovable): 1,5 MW per al 2030 (6,5 GW de producció renovable).

El Corredor s’ha posat com a objectiu assolir una capacitat de producció de 400 MW el 2025 (que requereix 1,5 GW de producció renovable): 1,5 MW per al 2030 (6,5 GW de producció renovable).

El president de l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT), Jordi Fortuny, va remarcar a Tudela que “el corredor és un gran projecte a escala europea que té com a objectiu la cooperació entre territoris. I una de les claus és la mobilitat, per això des de l’empresa dels autobusos municipals tenim aquesta aposta tan decidida per la mobilitat amb zero emissions. Tarragona està liderant la transició energètica i la descarbonització en el marc de la creació de la Vall de l’Hidrogen Verd de Catalunya”. I afegeix: “Dels 43 projectes, gairebé la meitat estan ubicats a Catalunya i, principalment, a Tarragona”. Font: diaridetarragona, pixabay