La mobilitat elèctrica avança a mesura que es va augmentant l’autonomia la de les bateries i s’estén la xarxa de punts de recàrrega, fins i tot s’hi comencen a apuntar les empreses de lloguer de cotxes, només es paga per temps i no per distància viatjada. Els cotxes elèctrics tenen un cost molt baix per quilòmetre
Per augmentar aquesta autonomia alguns fabricants aposten per les piles d’hidrogen, la coreana Hyundai per exemple llençarà al gener la segona generació de un tot terreny propulsat amb aquesta tecnologia que pot recórrer 600 quilòmetres en cada recàrrega. Ryu Chang Sung, director de Màrqueting de Hyundai, diu que el principal avantatge comercial del seu vehicle són els quilòmetres recorreguts amb cada recàrrega.
Algunes petroleres com Shell comencen a veure que el seu futur ja no passa només per la venda de combustibles fòssils. Jane Lindsay-Green, Shell Regne Unit, afirma que volen incorporar càrregues elèctriques i altres possibilitats. Aquest any han introduït hidrogen a la seva xarxa britànica.
Alguns investigadors aposten però combinar les dues tecnologies de recàrrega. Ark Amon-Segan del Centre d’Innovació i Energia de la Universitat de Warwick, diu, el que voldríem imaginar en el futur és la combinació d’un vehicle elèctric amb la seva bateria elèctrica, amb una pila de combustible que actua com un extensor d’autonomia. Quan la bateria s’esgoti una mica, la pila de combustible recarregarà la bateria i funcionarà sense generar contaminants.
Font: els diners