Un port preparat pel futur: les inversions que asseguren el seu creixement

L’APT està impulsant tant projectes estratègics com treballs que milloren l’operativa, asseguren el seu entorn i el connecten amb la ciutadania.

“Un període inversor que deixarà el Port de Tarragona preparat pels pròxims 10 anys”. Així defineix el president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Josep Cruset, el conjunt d’inversions que està impulsant actualment aquesta infraestructura per a assegurar el seu creixement a mitjà i llarg termini. Amb l’execució d’aquests projectes, el Port es consolidarà com un dels enclavaments logístics claus al conjunt d’Espanya i també de la Mediterrània a la vegada que reforçarà el seu paper com a motor econòmic del territori.

Malgrat la incertesa sorgida arran dels efectes econòmics de la COVID-19, el Port de Tarragona manté tots els projectes que tenia planificats. Més enllà del paquet de mesures que l’Autoritat Portuària ha engegat per ajudar a reactivar el territori i el sector logístic, les inversions esdevenen un pilar essencial per tornar a engegar els motors de l’activitat econòmica de la demarcació, ja que suposen ocupació i facturació per a totes aquelles empreses que els executen. Però no només això. I és que en tractar-se de projectes estratègics, aporten competitivitat i diferenciació no només al Port com a infraestructura sinó al conjunt tarragoní.

Les tres principals inversions que té el Port de Tarragona per endavant són el moll de Balears, la Zona d’activitats Logístiques i la Terminal Intermodal de Guadalajara. Aquests tres projectes sumen una despesa de més de 120 milions d’euros. Actualment ja està en construcció el moll de Balears, un espai que permetrà que el projecte de creuers creixi i s’adapti a les tendències i peticions de les principals navilieres que operen a la Mediterrània. Pel que fa a la ZAL i a la Terminal Intermodal de Guadalajara, enguany començaran els treballs d’ambdós projectes. Amb la ZAL en funcionament, es calcula que els trànsits del Port creixeran entre 2,7 i 4,6 milions de tones més per any gràcies a la capacitat d’atracció de les empreses que s’instal·lin. En el cas de la Terminal de Guadalajara, l’objectiu és ampliar la zona d’influència cap al centre de la península.

En l’àmbit de Port-Ciutat, també s’estan realitzant actuacions importants com la rehabilitació de l’antiga seu de l’APT i la remodelació del Museu del Port, dos equipaments que apropen la vida portuària a la ciutadania. Així mateix, el Port duu a terme constantment inversions a les seves instal·lacions que permeten millorar l’operativa i la seguretat dins de la infraestructura. Font:diarimes