Noruega està fabricant el seu primer vaixell autònom impulsat per energies renovables

Les companyies noruegues Yara International ASA i Kongsberg Gruppen AS A estan confirmant que ja estan en la fase final de fabricació del seu pròxim vaixell, el batejat com a ‘Yara Birkeland’. El rellevant d’aquesta nova embarcació és que no contaminarà i no necessitarà tripulació per a la seva operació.

‘Yara Birkeland’

Els executius de les dues companyies ja ho han anomenat el “Tesla of the Seas” pel fet que molta de la tecnologia que empra és molt similar a la d’un cotxe Tesla. Així mateix, esmenten que es tracta d’un vaixell “zero emissions” que abandona completament els combustibles fòssils, però, no han donat detalls dels seus sistemes o especificacions, només sabem que serà elèctric.
Tot s’ha centrat en les capacitats autònomes amb les que el vaixell serà capaç de lliurar en un inici contenidors amb fertilitzants. La companyia té planejat posar-lo en operació cap a finals de 2018 amb una tripulació de 3 persones, que ajudaran a provar els sistemes de cara a la seva operació autònoma en 2020, que serà quan no necessiti ni un sol humà a bord.

Els primers viatges que realitzarà seran de curta distància, aproximadament 60 quilòmetres, dins d’un fiord on es troba la plata de producció cap al port de Larvik.

Aquest vaixell costarà 25 milions de dòlars, és a dir, fins a tres vegades més el preu d’un vaixell per a contenidors convencional, però els seus responsables esmenten que tot es compensarà amb la reducció de costos operatius, salari dels tripulants (regularment necessiten 25 persones per operar ) i combustible. Un estalvi que, segons estimacions de la mateixa companyia, seria al voltant del 90%.

El ‘Yara Birkeland’ es donarà suport en sistemes de GPS, radars, càmeres, sensors, estarà connectat en tot moment a les casernes de la companyia i ja té programats viatges per transportar 100 contenidors en 2018. Ara el tema serà impulsar la regulació amb la que els vaixells autònoms podran navegar lliurement per aigües regionals i internacionals, cosa que l’Organització Marítima Internacional espera tenir a punt per poc després de 2020, i els que avancen que veuen complicat una autorització per a operacions internacionals, encara que els creadors del Yara assegurin que el seu vaixell pot fer viatges d’Holanda al Brasil.

 

Vídeo del projecte: