La canonada submarina d’hidrogen verd entre Barcelona i Marsella arribarà a Alemanya

Emmanuel Macron i Olaf Scholz han acordat allargar el corredor H2Med en la cimera franco-alemanya

El futur corredor submarí H2Med, amb un traçat que connectarà Barcelona i Marsella, arribarà fins a Alemanya. Així ho ha anunciat el president francès, Emmanuel Macron, en el marc de la cimera franco-alemanya celebrada a París.

A través d’aquesta infraestructura, que també té un segon tram soterrat entre la ciutat portuguesa de Celorico da Beira i Zamora, es canalitzarà l’anomenat hidrogen verd.

La ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, ho va celebrar a Twitter: “Els plans H2Med segueixen endavant. El canceller Scholz confirma l’interès d’Alemanya per unir-se al projecte”.

L’acord entre Espanya, França i Portugal per construir la canonada submarina, que costarà 2.500 milions, es va escenificar al desembre de l’any passat, en un acte en què la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, va declarar que l’hidrogen “canviarà el futur d’Europa”.

Des del govern espanyol, asseguren que, amb l’adhesió d’Alemanya, el corredor “es convertirà en la futura columna vertebral de l’hidrogen verd a Europa”. A més, situa Espanya “a l’avantguarda de poder constituir-se en un hub líder de l’energia verda per a tot Europa”, “reforça l’autonomia energètica de la Unió” i “reitera l’ambició d’Europa en la neutralitat climàtica”.

En un comunicat, el ministeri assegura que l’acord arriba després de negociacions entre els governs de tots quatre països, afavorides per la “sintonia política, social i de progrés que els uneix”.

Segons el govern espanyol, l’H2Med començarà a funcionar el 2030, i s’espera que sigui capaç de transportar des d’Espanya dos milions de tones d’hidrogen verd a l’any, que és el 10% del total consumit per la UE.

El 2050, s’estima que el 20% de tota l’energia a Europa serà hidrogen renovable. L’hidrogen es fa servir, sobretot, per produir fertilitzants, productes plàstics i químics. Font: ccma.cat, pixabay