Fan volar un Airbus A380 amb oli de cuina i greixos residuals

L’avió de passatgers més gran del món s’enlaira propulsat per primera vegada amb combustible d’aviació 100% sostenible.

L’aparell s’ha enlairat de l’aeroport de Blanhac, a Tolosa, i ha volat durant tres hores amb combustible format principalment per oli de cuina utilitzat i greixos residuals.

L’avió ha operat amb un motor Rolls-Royce Trent 9000 amb 100% de SAF, combustible produït a Normandia a partir d’èsters i àcids grassos hidroprocessats, sense aromàtics ni sofre. Per al vol, Total Energies ha proporcionat 27 tones de SAF.

Aquest és el tercer tipus d’avió d’Airbus que vola amb un 100% de SAF en un any. Els dos primers va ser un Airbus A350 el març del 2021 i un avió A319neo l’octubre del mateix any.

La fita amb l’A380 va ser el 25 de març. Un segon vol, des de Tolosa fins a Niça, servirà per avaluar l’ús del SAF durant l’enlairament i l’aterratge.

El 2019, l’aeronàutica europea va anunciar que deixaria de fabricar els A380.

Objectiu, zero emissions el 2050

L’ús de combustible 100% sostenible és una via clau per aconseguir l’ambició de la indústria aèria de tenir zero emissions de carboni el 2050, segons ha explicat el fabricant europeu en un comunicat.

En l’actualitat, tots els avions d’Airbus poden volar amb una barreja de SAF i fins a un 50% de querosè. L’objectiu és aconseguir la certificació del 100% de SAF a finals d’aquesta dècada.

Per primera vegada, Airbus ha fet volar un A380, l’avió de passatgers més gran del món, amb combustible 100% sostenible. Font: ccma.cat, pixabay