Estan fixant-se en un aspecte de les cèl·lules de combustible que converteix hidrogen i oxigen en aigua amb un nou model que ajuda a comprendre millor el procés
La implantació dels vehicles amb motor d’hidrogen, especialment en el cas dels més pesants, on són una alternativa prometedora als motors elèctrics, requereix una conversió segura i eficient de l’hidrogen i l’oxigen en aigua, el principal problema en el desenvolupament d’aquesta tecnologia verda. En un article publicat a la revista ‘Science Advances’, un equip d’investigadors de la Universitat de Colorado – Boulder i de la Universitat de Califòrnia – Los Angeles, als Estats Units, explica com han desenvolupat nous models computacionals i eines per entendre millor aquesta conversió i ajudar a que els motors d’hidrogen siguin una realitat estesa com més aviat millor.
Els vehicles amb motor d’hidrogen combinen el gas emmagatzemat al seu dipòsit amb l’oxigen de l’aire per produir l’electricitat que necessiten per funcionar, emetent vapor d’aigua com a residu. L’important, doncs, és trobar un catalitzador eficient per al motor, que pugui consumir l’hidrogen i l’oxigen d’una manera segura. A més, els investigadors miren de trobar la manera que tot això es pugui fer a temperatura ambient, amb una eficiència alta i amb una vida mitjana llarga. Normalment es fa servir platí, però predir les reaccions o els millors materials o formes de fer-ho en cada situació és tot un repte. És per això que els investigadors han desenvolupat models per provar les interaccions entre el metall, l’oxigen, l’aigua i l’hidrogen, que permeten conèixer tots els aspectes de la reacció duent a terme simulacions en les condicions en què es vulgui.
Les dades obtingudes es podran fer servir per crear estructures que duguin al màxim l’eficiència dels motors i també que ajustin la seva rendibilitat econòmica tant per als fabricants com per als usuaris, permetent, si més no en potència, un salt de gegant en el desenvolupament i la comercialització de motors d’hidrogen. Font:monplaneta