El Departament de Transport de l’Índia està provant un nou tipus de ciment amb partícules magnetitzades incrustades a les carreteres que algun dia podrien proporcionar una càrrega ràpida i eficient per als vehicles.
Les carreteres que poden carregar automòbils o autobusos elèctrics mentre es condueix no són un concepte nou, però fins ara la tecnologia ha estat relativament costosa i ineficient. Tot i això, el Departament de Transport de l’Índia (INDOT) ha anunciat que estan provant un nou tipus de ciment amb partícules magnetitzades incrustades que algun dia podrien proporcionar una càrrega ràpida i eficient al cost estàndard de construcció de carreteres.
Amb finançament de la National Science Foundation (NSF), INDOT ha col·laborat amb la Universitat Purdue i l’empresa alemanya Magment al projecte. Porten a terme la investigació en tres fases: primer provant si el ciment magnetitzat, també anomenat ‘magment’, funciona al laboratori i després provant-ho en una secció de carretera d’un quart de milla.
En una publicació, Magment va dir que el seu producte ofereix una eficiència de transmissió sense fils sense precedents fins al 95%, i que es pot construir al mateix cost estàndard d’instal·lació de la urbanització viària. A més, és robust i a prova de vandalisme. L’empresa també assenyala que les plaques amb les partícules de ferrita incrustades es podrien construir localment, presumiblement sota llicència
Esperant el resultat de la darrera fase
La fase final sona ambiciosa, ja que es tracta de provar la capacitat del formigó innovador per carregar camions pesats a alta potència (200 quilowatts i més). Si la pista de prova de l’última cambra de milla és un èxit, INDOT utilitzarà la tecnologia per electrificar un segment debilitat de l’estat públic d’Indiana. Conduir camions pesats directament des de la carretera sense contaminació a un preu assequible seria un gran avenç ambiental, però encara queda molta feina a fer per demostrar que funciona.
S’estan fent molts altres esforços similars, ja que el Regne Unit, per exemple, ha invertit al voltant de 780 milions de dòlars per a la investigació de peatges. Suècia també ha provat una tecnologia similar que inclouria un ferrocarril electrificat integrat a les carreteres. Aquest darrer esforç sona molt menys complicat, sempre que compleixi els requisits de Magment. Font:20minutos, pixabay