Cotxe autònom: Fer avançar la tecnologia a tota velocitat

Els cotxes autònoms comencen a envair els carrers

Un estudi nord-americà prediu que el 2025 ja es vendran al món més d’1 milió de vehicles que no necessitaran que ningú els condueixi.

Al barri de Greenwich de Londres, un supermercat “online”per fer el lliurement personalitzat, estan provant un prototip de camioneta de repartiment elèctrica completament autònoma. El vehicle analitza les dades de diverses càmeres i làsers. El client només ha de sortir a la porta i recollir la comanda al calaix indicat.

David Sharp, del supermercat “online” OCADO diu que la gent normalment fa una comanda de cinquanta articles perquè sigui rendible pel minorista. I per tenir lliuraments més petits, com ara una mica de llet i pa, necessito una forma més barata de repartiment. I un vehicle autònom pot proporcionar aquesta oportunitat

Ja hi ha cotxes elèctrics de competició sense conductor. Adaptar-se a les condicions extremes de les carreres servirà perquè la tecnologia de conducció autònoma avanci més ràpidament. Denis Sverdlov, director general de RoboRace, diu que les carreres sempre són el lloc on les tecnologies de la indústria de l’automòbil es desenvolupen i es proven. Així, doncs, aquest és el coneixement que esperem que la gent adquireixi aquí per millorar els cotxes de carretera.

Tot i que sense córrer tant, qui va apostar primer per la conducció autònoma va ser Google, i possiblement és qui té una tecnologia més avançada. Ha desenvolupat un vehicle, inspirat en la mítica Isseta de la postguerra, que, per fer el seu primer viatge sense ningú al volant, va triar un conductor voluntari i invident.

Compta amb dotzenes de sensors i quatre radars, capaços de distingir objectes segons la mida, la forma i el moviment, i fins i tot predir la possibilitat que apareguin altres vehicles, persones o animals en la seva ruta.

De tota manera, l’objectiu de Google no és fabricar ni vendre cotxes, sinó dotar de la seva tecnologia vehicles ja disponibles al mercat. Ja l’està provant en 600 monovolums de Chrysler, això sí, amb volant i pedals, perquè així ho exigeix la legislació nord-americana.

font:ccma.cat