La visita forma part del viatge que Juan Barios, coordinador del Corredor del Mediterrani, que va ser nomenat en el càrrec pel Ministeri de Foment el passat mes de març, ha fet al polígon petroquímic de Tarragona. La comitiva ha estat acompanyada per membres de l’AEQT (Associació Empresarial Química de Tarragona) i directius d’altres empreses que formen part del clúster químic local i per Alejandro Faundez, coordinador adjunt d’ADIF.
El site de BASF a la Canonja, ha rebut avui la visita Juan Barios, per part de BASF ha estat Antoni Torà, el Site Màrqueting Manager, l’encarregat de rebre-li i realitzar una visita al centre de producció que l’empresa té a Tarragona, el més important del sud d’Europa. Durant la trobada, Torà ha traslladat a Barios la importància que el Corredor del Mediterrani té per a la companyia, i ho ha fet explicant el projecte de terminal intermodal que BASF preveu per al site. La construcció d’aquesta terminal suposa una inversió de prop de 30 milions d’euros i està subjecta a la construcció de l’ample de via internacional. La acaba, dotada de les instal·lacions necessàries per a assegurar la màxima qualitat del servei, estaria oberta a mercaderies d’empreses terceres, que amb el seu ús podrien beneficiar-se d’uns costos logístics menors i augmentar la seva competitivitat.
Antoni Torà ha reivindicat en aquest sentit el paper d’infraestructura clau tant per BASF com per al territori, ja que permetrà connectar el polígon químic més important del mediterrani amb els mercats del centre d’Europa.
Covestro rep la visita de Juan Barios
Juan Barios, coordinador del Corredor Mediterrani, ha visitat avui les instal·lacions de Covestro a Tarragona. Joan Barios s’ha reunit amb Andrea Firenze, director general de Covestro a Espanya, per parlar de la situació actual i plans de futur del nou hub logístic que properament posarà en marxa la companyia.
Covestro té previst iniciar les activitats del seu nou centre logístic d’àcid clorhídric en breu. Aquest nou centre, que ha suposat una inversió d’aproximadament 3 milions d’euros, funcionarà a manera de hub logístic, important producte d’altres plantes de Covestro a Alemanya fins a Tarragona, des d’on es durà a terme la seva distribució. La incorporació del nou centre logístic reforça les activitats de la companyia en el parc industrial de Tarragona i demostra l’aposta i el compromís del Grup pel mercat espanyol i els seus clients.
Durant la trobada, Andrea Firenze va destacar la importància de comptar amb un tercer carril per a millorar la competitivitat de les empreses de la zona: “La inexistència d’un tercer carril suposa un increment de costos en transport i logística, entre d’altres. L’extensió del Corredor Mediterrani és, per tant, un factor vital per al desenvolupament empresarial del polígon industrial de Tarragona “.