La indústria de l’automòbil, tant els fabricants de cotxes com els de components, afronta els pròxims anys reptes importants. I els enginyers d’aquí i de fora treballen per adaptar-s’hi i dissenyar el vehicle d’un futur cada cop més pròxim. Un d’aquests desafiaments és el vehicle elèctric. L’altre, la conducció autònoma, que ja va arribant, tot i que de manera gradual, a les carreteres catalanes.
Marques com Nissan treballen perquè el 2022 la mobilitat autònoma completa sigui una realitat. I mentrestant, introdueix al mercat espanyol el sistema ProPilot, un assistent a la conducció ja implantat al Japó. És un primer pas cap a la conducció autònoma. Pensat per a autopista, s’activa prement un botó i manté el cotxe dins del carril seleccionat, n’ajusta la velocitat i l’atura si hi ha un embús. El control continua estant en mans del conductor, que sempre ha de tenir les mans al volant.
Per a l’any que ve es preveu el canvi automàtic de carril, el 2020 l’aplicació a les vies urbanes i dos anys més tard ja no caldrà la intervenció del conductor. I si no es fa abans no és per un problema tecnològic, sinó psicològic. Es vol facilitar un accés gradual i tranquil a una tecnologia molt avançada.
font:ccma.cat