Una de les marques del grup Volkswagen, Scania, posa ara en els carrers de Suècia tres autobusos elèctrics.
En els últims dos anys, el grup Volkswagen ha trepitjat l’accelerador en mobilitat elèctrica. La companyia que porta l’ensenya del conglomerat ha promès llançar al mercat 30 models elèctrics per 2025. I, per si fos poc, per a cinc anys més tard cadascun dels seus cotxes amb motor de combustió tindrà un equivalent elèctric.
Pels cotxes es comença, però aquests no són els únics vehicles sota el paraigua del grup Volkswagen. Una de les marques de la companyia alemanya és Scania, especialitzada en camions i autobusos. I a aquestes categories també ha arribat la febre elèctrica. La firma ha anunciat que llança als carrers de Suècia seu Citywide Low Floor.
El eloqüent nom d’aquest autobús elèctric li augura un futur prolífic pel que fa a quilòmetres i desplaçaments. Es pot dir que està previst que sigui així. Scania ha escollit el mes de març per treure als carrers al seu nou vehicle. A la ciutat sueca de Östersund, a la meitat del país, comencen a circular tres autobusos elèctrics.
La seva missió serà recórrer una ruta de 15 quilòmetres, amb 40 parades. El nombre de trajectes al dia? Seran 100. No és intranscendent, ja que el que pot considerar-se com el primer autobús elèctric de Volkswagen ha de confiar en un sistema de càrrega poc convencional. En lloc d’aturar durant hores per recarregar les enormes bateries que munten aquests gegants sobre rodes, els vehicles es carregaran amb intervals de 10 minuts. Això serà possible gràcies a una xarxa massiva d’estacions de càrrega.
La freqüència d’aquests autobusos en la seva ruta també entra dins dels estàndards del servei que ofereixen els seus equivalents amb motor de combustió. Els busos passaran cada 15 minuts. La velocitat màxima d’aquests vehicles és de 70 km/h.
El moviment de Scania té un caràcter pioner. Però cal destacar que la seva escala es troba molt per sota de les xifres de la Xina. Al país asiàtic ja es parlava fa tres anys de treure centenars d’autobusos elèctrics als carrers. Recentment aquest objectiu no només s’ha fet realitat sinó que s’ha sobrepassat amb escreix.
El cas de la ciutat xinesa de Shenzhen és exemplar. L’urbs ha posat als seus carrers 16.000 autobusos elèctrics per als seus 12 milions d’habitants. El desplegament ha estat massiu. Són 8.000 punts de càrrega (un per cada dos vehicles) en 510 estacions d’autobús.