La filial espanyola de la multinacional química alemanya tanca 2017 amb un increment del 14% en les seves vendes i una millora del 4% en els preciós
La multinacional química alemanya Basf, amb centres de producció en el pol petroquímic de Tarragona, invertirà 26 milions d’euros a la Canonja durant el present 2018.
Les inversions, destinades a millores de processos i automatitzacions en els seus quatre unitats productives, són de nou les més nombroses que Basf durà a terme aquest any a l’Estat espanyol, on en conjunt invertirà 51 milions d’euros (després dels 26 milions que invertirà en Tarragona, la planta de pintures per al sector de l’automoció que té a Guadalajara es durà pràcticament la resta del pressupost, amb 14 milions d’inversió).
Així ho va avançar a Barcelona Carles Navarro, director general de Basf Espanyola i responsable de les activitats del grup a la Península Ibèrica, durant la presentació de resultats de 2017 a Espanya. Uns resultats rècord, en tancar el passat exercici amb un increment de vendes del 14% sobre l’any anterior, passant dels 1.164 milions d’euros als 1.325 milions.
Aquest creixement de dos dígits, per sobre de l’evolució del mercat, és resultat d’un significatiu augment tant en volums -on les 787.000 tones de producte fabricades el 2017 van augmentar un 8% – com en preus (un 4% més). A més, les plantes de Basf Espanyola tanquessin l’any «a ple rendiment», aconseguint al 79% de la seva capacitat de producció.
Entre els negocis que van tirar de les vendes l’any passat i que segueixen fent-ho aquest any destaca el dels catalitzadors, seguit pel dels productes intermedis i els productes químics per a construcció.
Les inversions projectades per a aquest any no són més que un reflex que «Espanya i Catalunya gaudeixen de factors molt positius per atraure inversions», va explicar Navarro. De cara al present 2018, i després dels bons resultats del primer trimestre (que ahir no van precisar), les perspectives són, «a nivell de grup, poder repetir els excel·lents resultats de 2017».
Dos esculls segueixen apareixent de forma recurrent. El primer són les deficitàries infraestructures, on destaca la manca d’inversió al Corredor Mediterrani: «necessitem que l’ample de via europeu arribi a Tarragona», va tornar a reclamar Navarro.
El segon és el preu de l’energia: «És un factor de competitivitat essencial, perquè les nostres empreses poden arribar a tenir un preu fins a un 25% més car a Espanya que en altres països d’Europa amb els quals competim».