Covestro inaugura el seu nou hub logístic a Tarragona

A principis d’any el fabricant de materials Covestro anunciava la incorporació d’un centre logístic de distribució d’àcid clorhídric a la seva site de Tarragona, que avui ha iniciat les seves activitats amb l’arribada del primer tren transportant producte des d’Alemanya a les instal·lacions locals. El nou centre, pel que s’ha destinat una inversió de prop de 3 milions d’euros, servirà en un primer moment per satisfer la demanda d’àcid clorhídric a Espanya, encara que no es descarta en que en futur pugui servir per la distribució d’altres mercaderies.

Andrea Firenze, Director General de Covestro a España, afirma que: “La puesta en marcha de este nuevo hub refuerza nuestro compromiso con el mercado español. A través de esta nueva vía logística, eficiente y sostenible, Covestro refuerza su ya hoy en día excelente posición europea generando nuevo valor añadido para sus clientes”.

El hub representa també una aposta de la companyia pel Corredor del Mediterrani. En aquest sentit, cal destacar la visita realitzada per Juan Barios, Coordinador del Corredor Mediterráneo, a les instal·lacions de Covestro i, en concret al centre logístic. Durant la trobada, Andrea Firenze destacà la importància de les millores anunciades recentment. Aquestes mesures ajudaran a millorar la competitivitat de les empreses de la zona: “La no existencia de un tercer carril supone un incremento de costes de inversión y logísticos, entre otros. La extensión del Corredor Mediterráneo es, por tanto, un factor vital para el desarrollo empresarial del polígono industrial de Tarragona, además de favorecer la igualdad en materia de competitividad internacional”.

Actualment, Covestro manté una posició de lideratge en el mercat d’àcid clorhídric. Amb la incorporació del nou centre, la companyia espera consolidar el seu posicionament i satisfer la demanda del producte, una solució que s’utilitza en diverses aplicacions com el tractament de metalls, d’aigües, en química bàsica i en detergència.

El hub logístic importarà el producte d’altres plantes de Covestro a Alemanya fins a Tarragona, des d’on es portarà a cap la seva distribució. D’acord amb la seva política de sostenibilitat, Covestro ha optat per portar a cap el transport d’àcid clorhídric al nou centre per tren, reduint així les emissions de CO2. La freqüència dels trens s’adaptarà a les necessitats del mercat.

En línia amb la seva política corporativa, Covestro aposta per la innovació i la sostenibilitat, aplicant-les tant en els seus productes com en els seus processos productius. “El futuro de nuestras instalaciones pasa por la optimización continua de los procesos de producción y la energía, así como por la incorporación de las mejores prácticas en materia de seguridad y protección del medio ambiente”, senyala Andrea Firenze.

Covestro compta amb dos centres a España que actualment que tenen a unes 330 persones. El site de Covestro a Barcelona (Zona Franca) es dedica a la fabricació de resines i la producció de revestiments, tractaments tèxtils i de teixits, dispersions acríliques i poliuretans. A Tarragona Covestro compta amb un centre de MDI, una casa de sistemes de poliuretà i instal·lacions de infraestructures que també estan disponibles per altres empreses del parc químic. El MDI és un producte previ a la fabricació de espumes rígides, que s’utilitza com aïllament en refrigeradores, així com en edificis

 

 

Font: aeqt

Covestro presenta el prototipus de cotxe del futur a Expoquimia

Covestro, el proveïdor líder mundial de solucions de materials innovadors i sostenibles, participa en el Foro Smart Chemistry, Smart Future de la 18ª edició d’Expoquimia, la trobada internacional de la química, presentant un prototipus de vehicle que pretén donar resposta als principals desafiaments de la indústria automobilística.

En el marc de la seva assistència a aquest esdeveniment, que té lloc a Barcelona del 2 al 6 d’octubre, Covestro mostra com impulsa la innovació en el sector de l’automoció a través de materials avançats d’alta tecnologia basats en el policarbonat i poliuretà que fan possible el vehicle elèctric i autònom del futur.

Els compradors de cotxes són cada vegada més exigents en el que respecta a la funcionalitat i el disseny dels seus vehicles i els fabricants i proveïdores treballen constantment per reduir el consum d’energia. Aquest context fa necessari repensar totalment els materials dominants en el sector de l’automoció.

La tecnologia innovadora de Covestro ofereix alternatives intel·ligents als materials convencionals. Els seus materials lleugers, d’alt rendiment i altes prestacions milloren l’eficiència, la sostenibilitat i la llibertat creativa en el disseny del cos de un vehicle. El resultat suposa noves oportunitats pel disseny de components automotrius cada vegada més lleugers i aerodinàmics.

Les solucions de materials del nou vehicle

El policarbonat és un dels materials utilitzats per la concepció del vehicle degut a la flexibilitat que ofereix, permetent dissenys innovadors i avançats. Entre les seves aplicacions, destaquen els envidraments integrals a base de policarbonat transparent i el disseny sense juntes de la zona frontal.

El disseny també incorpora un nou concepte d’ il·luminació integrada a la carrosseria amb LEDs. El sistema d’ il·luminació inclou projeccions hologràfiques a la part davantera i posterior del vehicle, i un sistema de sensors que permeten la comunicació amb altres vehicles i amb vianants.

La innovadora proposta de materials intel·ligents de Covestro també aconsegueix dotar a la bateria del vehicle elèctric solucions de gestió tèrmica, incloent circulació de l’aire guiada i uns canals de refrigeració perfilats. A més a més, el prototipus compta amb un recobriment de poliuretà transparent basat en materials sostenibles amb alta resistència al ratllat i protecció contra les condicions climàtiques adverses.

Els materials de poliuretà juguen un paper rellevant en l’automòbil contribuint al confort i a la seguretat dels ocupants i vianants, així com estalviar en el consum de combustible al reduir el pes del vehicle. El disseny d’un automòbil compta amb solucions en poliuretà en els seients, els taulers de comandament, els elements d’absorció d’impacte, els sostres o els elements absorbents de so, entre molts altres.

La innovació i la sostenibilitat constitueixen dos pilars clau en la filosofia de Covestro, dos eixos estratègics des dels que la companyia desenvolupa solucions de materials que busquen donar resposta als reptes globals i que contribueixen a fer del món un lloc millor.

 

Font: Aeqt

BASF completa la transferència del seu negoci de productes químics pel cuir al Grupo Stahl

Després d’haver rebut l’aprovació de totes les autoritats competents, BASF ha tancat la transferència del negoci de productes químics pel cuir al Grupo Stahl, amb data 30 de setembre de 2017. Stahl és una empresa líder en l’àmbit dels productes químics pel tractament del cuir, revestiments d’altes prestacions i polímers. En virtut als acords aconseguits, BASF continuarà fabricant i subministrant matèries primeres i altres productes intermedis a Stahl a mitjà i llarg termini.

S’han transferit al Grupo Stahl uns 210 treballadors a tot el món. La transacció inclou el centre de producció de productes químics pel cuir de L’Hospitalet de Llobregat.

Com a part de l’acord, BASF ha adquirit una participació minoritària del 16 % del Grupo Stahl.

 

Font: aeqt

Dundee Energy, del projecte Castor, entra en fallida

La societat canadenca que va posar en marxa inicialment el projecte Castor, Dundee Energy, es troba en ple concurs de creditors després de declarar en fallida aquest estiu dues de les seves filials. Fundadora i després sòcia minoritària d’Escal UGS, l’empresa concessionària controlada pel grup ACS que ha ingressat prop de 1.800 milions d’euros per la construcció del fracassat magatzem de gas submarí, la corporació no ha pogut fer front als crèdits bancaris pendents a l’altra banda de l’Atlàntic. El concurs va ser aprovat, concretament, el passat 16 d’agost, tres setmanes després que els creditors li reclamessin el retorn immediat de 57 milions de dòlars, més interessos i despeses. Davant la situació de fallida, la borsa de Toronto (TSX) va excloure de la cotització les accions de Dundee Energy el passat 11 de setembre. La companyia ha iniciat ara els tràmits per posar vendre les propietats i actius de les seves filials, entre els quals, jaciments de gas i petroli a la regió canadenca d’Ontario, amb l’objectiu d’intentar sobreviure.
Dundee Energy Limited Partnership i Dundee Oil and Gas Limited, societats que són propietat de la corporació matriu en la seva totalitat, van iniciar la “reorganització” interna a mitjans mes d’agost per intentar negociar un conveni amb els creditors d’acord amb la Llei de Bancarrota i Insolvència canadenca, segons els comunicats oficials. Aquesta era la resposta al requeriment rebut el passat 21 de juliol per part dels bancs prestadors, que li reclamaven que retornés de forma immediata la totalitat del crèdit principal, per valor de 57 milions de dòlars canadencs, a més d’interessos i despeses generades. Dundee, de fet, havia renegociat amb les entitats financeres les condicions d’aquesta operació cinc anys abans, el 31 de juliol de 2012. Segons va anunciar llavors la companyia, els creditors haurien acceptat ajornar el cobrament del deute a partir de la reorganització interna.

La notícia del concurs de creditors va posar en alerta immediatament les autoritats borsàries del mercat de valors de Toronto, que van anunciar la suspensió immediata de les operacions de compra-venda amb les accions de la societat matriu. Aquest passat 11 de setembre, va ser finalment exclosa de forma efectiva de la llista de societats que cotitzen en aquesta borsa. Davant d’això, la corporació va anunciar la seva voluntat de cotitzar en un altre mercat de valors canadenc, tot i admetre que aquesta opció no tenia cap garantia d’èxit. Tot plegat va portar els directius a iniciar el procés per trobar compradors per als actius i propietats de les dues filials sota supervisió judicial. Planegen vendre’n “unes quantes o totes”: explotacions de gas i petroli situades, principalment, a la regió canadenca d’Ontario. Això hauria de permetre garantir el retorn dels deutes pendents i tancar un conveni amb els creditors. El Tribunal Superior de Justícia d’Ontario ja ha autoritzat l’operació de venda, que Dundee espera completar durant la primera meitat de desembre. Novament, però, els seus responsables avisen que no tenen cap garantia sobre l’èxit del procés o si les autoritats judicials acabaran acceptant les ofertes.

Tot i que la participació de Dundee Energy –amb un 33% de la propietat d’Escal UGS- ha quedat sovint a l’ombra del protagonisme indiscutible que a partir de l’any 2006 va assumir el grup ACS comandat per Florentino Pérez -com a constructor i, al mateix temps, com a principal accionista d’Escal UGS, amb un 66%-, va ser realment la corporació canadenca la que va idear i posar en marxa en primera instància el projecte Castor com una inversió amb grans possibilitats de negoci. Controlada pel multimilionari canadenc Ned Goodman, que va acumular la seva fortuna peritant explotacions i mines d’or, la companyia va comprar la idea de dos enginyers d’aprofitar l’antic jaciment petrolífer d’Amposta per emmagatzemar gas natural per a la indústria de la ceràmica de Castelló i va crear Escal UGS l’any 1998 a través de la seva filial Eurogas Corporation.

Dundee Energy funcionava principalment com un fons d’inversió per a projectes energètics. De fet, a la companyia se li coneixien pocs actius fora del Canadà: el seu principal recurs fora d’aquest país és una explotació petrolífera en aigües pròximes a la costa de Tunísia. Tampoc té una capacitat reconeguda per executar amb recursos propis projectes d’explotació d’hidrocarburs d’envergadura. Aquest factor resulta clau per explicar el desembarcament de la constructora de Florentino Pérez al negoci del projecte Castor. Així va ser com ACS es va poder autoadjudicar nombroses obres per construir el projecte i arribant a inflar fins un 17% el marge de benefici, que s’havia de limitar per contracte a un màxim del 5%. El cost del projecte, que els canadencs havien valorat en una fase molt inicial en 250 milions d’euros, va arribar a disparar-se fins els 1.273 milions.

Els 1.760 milions pel Castor

Finalment, però, Escal UGS ha acabat cobrant 1.760 milions d’euros per una infraestructura que mai s’ha pogut posar en marxa després de generar més d’un miler de terratrèmols a partir de principis de setembre de 2013. Aquesta xifra inclou la polèmica indemnització de 1.350 milions d’euros aprovada pel govern espanyol l’octubre de 2014 arran la renúncia a la concessió, així com diferents quantitats en concepte de retribucions per operació i despeses de manteniment fins a finals d’aquest any, quan Enagás va assumir el control de les instal·lacions per a posar-les en hibernació. La liquidació del projecte Castor, però, va acabar també obrint un conflicte entre els dos socis: així va ser com Dundee Corporation va presentar una reclamació arbitral contra ACS davant la Cambra Internacional de París acusant el grup de Florentino Pérez de destinar bona part del crèdit de 300 milions per refinançar Escal UGS a rescabalar únicament els inversors de la constructora. L’estament internacional va acabar rebutjant la reclamació dels canadencs.

Aquestes desavinences transcorren paral·leles al procediment judicial que continua obert al jutjat número 4 de Vinaròs, on els membres del consell d’administració de l’exconcessionària nomenats per les dues societats continuen com a investigats –fins a un total de 20, incloent funcionaris dels ministeris de Medi Ambient i Indústria- pels presumptes delictes de prevaricació ambiental i delicte ambiental com a causants de l’onada sísmica de 2013. El president d’Escal UGS situat pels canadencs, Recaredo del Potro, i dos consellers canadencs de Dundee dins de l’exconcessionària, Mohammed Jaffar Khan i Harold Philipp Gordon, han prestat ja declaració a Vinaròs.

 

 

Font: Diari de Tarragona