Els treballs que duraran 12 mesos suposaran una càrrega de més
de 5.000 tones amb destinació Corpus Christi a Texas (EUA).
L’empresa alemanya Linde AG engeneering, especialitzada en el
disseny i construcció de plantes químiques a gran escala, desenvolupa un
projecte per als estats Units en les instal·lacions i infraestructures del Port
de Tarragona. Linde AG construeix plantes per a la producció de gasos
industrials. El projecte té una durada de dotze mesos i suposarà un total de
càrrega de 5.352 tones que s’embarquen, posteriorment, amb destinació Corpus
Christi, a Texas (EUA).
A finals del mes de setembre
passat es van iniciar els treballs de càrrega, en la prolongació del Moll de
Cantàbria, de les dues primeres plantes. Aquestes dues superestructures, una de
producció de gas metà i una altra d’etilè, van haver de ser desplaçades amb
mitjans especials donat el seu volum i el seu pes per poder ser carregades al
vaixell. Les dimensions de la planta de producció de metà són de 32,9 m x 18,4
m x 26,2 m; i les dimensions de la planta d’etilè són de 19,5 m x 31,3 m x 27,1
m. Unes mesures similars a un edifici de 9 plantes d’alçada!
Aquesta és una operativa que
es repetirà diverses vegades durant els propers mesos. Linde AG porta a terme
aquesta complexa operació de càrrega, en col·laboració amb Fagioli, una empresa
d’enginyeria especialitzada en transport pesat i d’elevació. Fagioli realitza
les activitats de remolc i càrrega al vaixell de cada planta desplaçant cada
superestructura pel moll mitjançant remolc modular autopropulsat des de l’àrea
de magatzem fins a la rampa Ro-Ro per a la seva càrrega al vaixell ROLLDOCK,
pertanyent a el grup ROLL GROUP. Roll Group és una empresa amb embarcacions
multifuncionals semisubmergibles garanteixen el transport de càrrega pesada a
través dels oceans de món. Cada moviment segueix els procediments segons la
norma de qualitat ISO 9001: 2015, de seguretat i salut en el treball segons la
UNI 45001: 2.018 així com les garanties marines i d’operacions establertes en
el DNVGL-ST-N001: 2.016.
L’empresa Bergé Marítima SL
és l’encarregada de dur a terme la consignació i l’estiba d’aquesta càrrega
especial en el marc de Project Càrrec. Un servei portuari que es caracteritza
per la personalització de cada càrrega, adaptat a les característiques de cada
superestructura, el que converteix cada enviament en únic, amb una configuració
especial en cada cas i estudis únics. A diferència d’altres mercaderies,
Project Càrrec no és una operació portuària estandarditzable i requereix sempre
un treball de disseny i planificació prèvia.
Una aposta per la diversificació
Project Càrrec és una de les
apostes del Port de Tarragona per aconseguir una major diversificació dels
tràfics marítims. La infraestructura portuària del Port permet desenvolupar
aquest servei per les particularitats que presenta respecte als seus
competidors: una excel·lent climatologia que permet que gairebé la totalitat
dels projectes es realitzin en esplanades a l’aire lliure, i la possibilitat
d’embarcament directe des de moll.
A més, el Port té àmplies
àrees operacionals amb una disponibilitat de 280.000 m2 d’espai, rampes RO-RO i
una excel·lent accessibilitat per carretera i ferroviària que ofereixen totes
les garanties per a una logística de subministrament d’aquestes característiques.
Un altre avantatge competitiu
del Port de Tarragona és el calat de 16 metres de profunditat. Aquesta
profunditat dins dels aigües interiors del port és gairebé inexistent en la
resta dels ports de la Mediterrània i permet l’atracada de vaixells especials
preparats per transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb
vaixells de càrrega en contenidor.
Finalment, les grues multi propòsit
amb capacitat de càrrega màxima de fins a 35 tones, permeten dur a terme
operatives de desenvolupament, realització i càrrega d’aquests tipus
d’estructures durant gairebé tot l’any, fent que el Port de Tarragona sigui una
localització perfecta per a aquest tipus de megaprojectes. Font: spanishports.es