L’última inversió de la petroliera BP té a veure amb els cotxes elèctrics: ha posat capital en un fabricant de bateries mòbils que permeten càrrega ràpida
El canvi de paradigma en la mobilitat està arribant, i la petroliera BP no és aliena a aquesta tendència. La companyia britànica -antigament, British Petroleum- és un dels gegants de la indústria del petroli i del gas, en aquest cas, l’últim a invertir en vehicles elèctrics.
Ho ha fet d’una manera indirecta, bé és cert, però d’acord amb els objectius del seu negoci. BP ha injectat cinc milions de dòlars de capital en FreeWire, un fabricant de bateries mòbils. L’objectiu és desplegar aquests dispositius en algunes de les seves estacions de servei.
És un pas similar al que ja s’han donat altres companyies petrolieres, com Shell. Encara que, en aquest cas, l’estratègia de BP és menys ambiciosa. La seva es basa en oferir en les seves gasolineres una opció de càrrega ràpida amb aquestes bateries mòbils. És una solució senzilla i de baix cost, ja que no requereix de la instal·lació d’infraestructura.
No obstant això, aquestes bateries mòbils de FreeWire no compten amb una gran capacitat. Un dels seus packs emmagatzema 48 KWh, la qual cosa és bastant poc. Sobretot si es compara amb la bateria d’un Tesla Model S, que va des dels 60 KWh als 100 KWh, o del nou Nissan Leaf, de 40 KWh. És a dir, un d’aquests conjunts de bateries tot just donaria per carregar la meitat del Model S superior, i amb prou feines ho faria per completar la càrrega del nou Leaf.
La idea de BP és seleccionar certes gasolineres al Regne Unit i a Europa perquè siguin les primeres a rebre aquestes bateries. Aquest treball es farà al llarg de 2017. De manera que a finals d’aquest any es podrà usar el servei de recàrrega en aquestes estacions de servei.
El moviment no és ni de lluny tan integral com la iniciativa que ha dut a terme Shell. La petroliera angloholandesa ha adquirit una companyia que compta amb 30.000 punts de càrrega a Europa. A partir d’aquí, la companyia s’ha posat a treballar per ampliar la seva infraestructura de càrrega elèctrica. Shell està construint en els seus gasolineres punts per al proveïment de cotxes elèctrics. Es tracta de donar les mateixes opcions als nous vehicles que als de combustibles fòssils.
No obstant això, BP ha entrat en la càrrega elèctrica amb peus de plom. Potser la companyia estigui senzillament realitzant una primera aproximació. El nivell d’ús d’aquestes bateries mòbils podria donar més informació sobre on es necessita instal·lar infraestructura