Comptarà amb una de les majors capacitats d’emmagatzematge de líquids a granel de la Mediterrània amb el Moll de la Química. A ple rendiment pot suposar un augment de 4 milions de tones de trànsit petroquímic
El Port de Tarragona continua donant passos de gegant en la seva estratègia d’especialització en els tràfics energètics i químics per consolidar la seva posició de lideratge, consolidant-se com port hub al sud d’Europa. La infraestructura portuària va tancar l’exercici 2017 amb un volum conjunt de 25,2 milions de tones en aquests dos segments de trànsit, la qual cosa representa un creixement del 9% respecte al 2016. Aquest resultat incrementa el pes dels productes energètics i químics en el volum total d’activitat, concentrant gairebé el 75% dels trànsits.
Els primers resultats de 2018 (gener), amb un creixement de més del 50% en cru de petroli, superant per primer cop el milió de tones mensuals, i un augment de gairebé el 20% en productes químics, continuen amb aquesta evolució a la alça.
La consolidació d’aquesta tipologia de tràfics reforça l’aposta pel sector químic i petroquímic del Port de Tarragona. Els arguments de Tarragona per defensar aquest lideratge es basen, principalment, en unes infraestructures que possibiliten un servei d’emmagatzematge diversificat.
La inversió que es va realitzar al moll de la Química a 2014 ha permès doblar la superfície del port dedicada a l’emmagatzematge de líquids a granel.
L’extensió d’aquesta esplanada ha crescut de les 18 fins a les 36 hectàrees, en una operació ideada per oferir una oportunitat de creixement a les terminals independents d’emmagatzematge líquid.
La capacitat actual d’emmagatzematge ronda els 800.000 metres cúbics i la intenció és duplicar aquesta xifra en els propers anys, per aconseguir el milió i mig de metres cúbics destinats exclusivament a l’emmagatzematge de líquids a granel.
El 92% de l’espai en concessió
Actualment ja està en concessió el 92% de l’espai disponible i ja s’estan construint (per fases) els diferents equipaments i instal·lacions industrials dels operadors que han confiat en aquest projecte.
El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, assegura que «calculem que, a ple rendiment, el moll de la Química, a cinc anys vista, pot suposar un increment de 4 milions de tones de tràfics en productes petroquímics».