Airbus UpNext ha anunciat que llançarà un nou programa de proves. Se centrarà a investigar les esteles de combustió produïdes per un motor d’hidrogen. Utilitzaran dos avions, un planador Arcus del projecte Blue Condor equipat amb un motor de combustió propulsat amb hidrogen; i un segon propulsat per querosè. El projecte compara les esteles que emeten els avions a gran alçada.
Els vols de prova estan programats per a finals d’aquest any i seran a Dakota del Nord. Ocorreran com a part d’una associació entre el projecte i la Universitat de Dakota del Nord.
Segons la directora executiva d’Airbus UpNext, Sandra Bour Schaeffer:
“La caracterització d’estels és de gran interès per a Airbus. Sabem que l’hidrogen no emet diòxid de carboni quan es crema. Però també sabem que, com que el vapor d’aigua i la calor són els subproductes més importants, la combustió de l’hidrogen produeix esteles. Encara que aquestes esteles difereixen significativament de les produïdes per motors de combustió JetA/A1 convencionals, comprendre’n la composició serà clau per recolzar el nostre viatge de descarbonització”.
I, a més:
“A l’assumir aquest desafiament, estem aconseguint avenços significatius en la nostra estratègia de descarbonització. Així mateix, a la nostra ambició de posar en servei el primer avió comercial zero emissions del món per al 2035”.
Esteles d’hidrogen
Un equip recolzarà el demostrador Blue Condor modificant els planadors Arcus. Aquest equip també proporcionarà als pilots de planadors de gran altitud. Van ser els que van establir el rècord mundial d’altitud subsònica de 76,124 peus el 2018. El rècord ho van aconseguir amb un planador pressuritzat Airbus Perlan Mission II. El Centre de Recerca Alemany DLR utilitzarà un avió de persecució. Volarà darrere dels avions de querosè i d’hidrogen per capturar i analitzar dades utilitzant sensors d’instrumentació de mesura especialitzats. Font: hidrogeno-verde.es, hydrogen fuel news, pixabay